Dieke, Lisanne en Marijke in Malawi

Een spetterend einde

Dag lieve mensen,

Ondertussen hebben we ons laatste dagje in het ziekenhuis al weer gehad. Marijke en Lisanne hebben het werk afgesloten op de kinderafdeling, waar we toen we even naar buiten liepen, door alle moeders en kinderen werden aangemoedigd om bij op de wipwap te komen. Een hilarische boel. Ook wilden ze graag met ons op de foto, wat ze ook erg bijzonder vonden.

Daarna is onze vakantie begonnen. We hebben vorige week de Nkhoma mountain beklommen, waar we in huisje boven op de berg bleven slapen. ’s Nachts werden we verblijd door het mooie geroep van de Hyena’s die in de bergen wonen. De volgende dag stonden we heel vroeg op en genoten van een prachtige zonsopgang.

Vorige week vrijdag zijn we vertrokken naar Livingstone in Zambia. Van daaruit zijn we naar de Victoria Falls geweest, enorme watervallen waar nu het regenseizoen net voorbij is, heel veel water vanaf komt. Zo stijgen enorme wolken met water op, waardoor onze regencapen goed van pas kwamen. Ook hebben Dieke en Lisanne later die week een zipline gedaan op 112 meter hoogte bij de Victoria Falls. Dat was een geweldige ervaring!

Verder hebben we een safari gedaan in het Chobe National Park in Botswana, waar we wel vier dieren van de Big Five hebben gespot! Olifanten, buffels, giraffen en zelfs leeuwen. Ook zagen we pumba’s, antilopen, krokodillen en nijlpaarden. We hebben enorm veel dieren gezien. We hoorden dat dit park verder geen hekken heeft, dus de dieren kunnen naar andere streken komen wanneer ze dat willen. Zo keek men ook niet raar op toen een groep olifanten de weg over wilde steken, toen we het park al uit waren.

We zijn nu voor een paar dagen weer in Nkhoma om afscheid te nemen van de mensen hier. We hebben een ontzettend mooie tijd achter de rug, maar zien er ook naar uit om volgende week onze familie en vrienden weer te zien. Graag willen we jullie bedanken voor het ‘meereizen’ via de blog en jullie berichtjes.

Tot ziens in Nederland!

Groetjes,

Marijke, Dieke en Lisanne

Rowiny Bakker

Lieve meiden!
Het was erg leuk en interessant om met jullie mee te reizen de afgelopen maanden. Mooie foto’s! Ook bijzonder om jullie ervaringen in het ziekenhuis te lezen. Succes met de afronding van deze stage-periode!
Een goede reis naar huis.
Rowiny

Hendrike

Super mooie foto's en leuk om alle verhalen te lezen! Tot snel!

Annemieke Visscher

Wat super goed dat jullie zo'n mooie en leerzame tijd hebben gehad.
Ik wens jullie nog een paar laatste mooie dagen en dan lekker weer terug naar huis! Goede reis en tot ziens!